Läskiga händelser x3

Idag vaknade jag som vanligt av min lilla mobil som började vibrera och spela upp " Hilf mir fliegen " med tokio hotel, och precis som vanligt snoozade jag den. Jag tror att jag hann snooza den en gång till innan jordskalvet, eller var det kanske efter? Jag låg iallafall och halvsov då marken började skaka. Min första tanke var " Shit, det blåser så mycket att det skakar " och min andra tanke var typ " rädda mig jag kommer dö " xD. Men det är ju inte precis vanligt med jordskalv i Sverige, och hela skåne skakade faktiskt imorse. Sen kom då lillebror in några minuter senare och utbrister: " Johanna kände ju jordskalvet?!" och jag bara: " Jasså det var det som hände ", lite sådär halvtrött, men jag gick iallafall upp efter det, smsade Emilia och Ida och frågade om de märkt av det.

Sedan var det skola då. Övning inför julshowen idag igen, det är ganska bra faktiskt. Vi hinner med mycket, men behöver inte vara på lektionerna. Men de gör inte mycket annat än att städa, pyssla och titta på film om jag har förstått rätt. Vår låt blir jättebra, och om det blir som planerat så kommer vi även att spela på Maxi imorgon med en utav dem. Efter skolan idag åkte vi in till stan, lite sådär komisk/vanlig upplevelse.
Emilia skulle tvunget äta korv, så jag köpte potatismos (ja jag är vegetarian) och vi satte oss på de här små stenfigurerna på torget och käkade det. Sedan var det några duktiga människor som spelade trumpet eller något en bit bort, massa julsånger och sånt som jag sjöng med i, vilket Emilia störde sig på. Sedan iallafall på tåget på vägen hem så höll Ida på att få sitt busskort indraget + 700kr böter, för att vi skulle kolla om hon kunde åka på sitt busskort. Hon hade något legitimation grej till busskortet som inte var ifyllt och jaja, därför räknades det som tjuvåk, fast vi tänkt betala resan på tåget om inte kortet skulle fungera. Iallafall kom den här tågvärden som jag hade kallat för idiot ett antal gånger ut och sa att hon var " snäll " idag, jättesnäll. Visst. Men, hon gjorde väl sitt jobb. Allt vore bara så mycket bättre om hon stuntat i att säga att hon skulle ge de där böterna ifrån början.

Den tredje saken är ganska läskig den också. Jag skulle ta upp Emilias pins, som jag köpt tillfälligt till henne, och så känner jag typ sms i fickan och bara " Det är jordskalv i min ficka  " .. Men jag hade inte fått sms eller något alls.













Kommentarer
Postat av: Mimmi :)

Nu kommenterar jag :D Hejaheja Johanna , du kommer äga i morron. LALALAL :D<3

2008-12-16 @ 22:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0